Lecture compréhension en anglais pour la 3eme Secondaire – Harry Potter
Harry Potter and the Chamber of Secrets
Harry managed not to shout out, but it was a close thing. The little creature on the bed had large, bat-like ears and bulging green eyes the size of tennis balls. Harry knew instantly that this was what had been watching him out of the garden hedge that morning.
As they stared at each other, Harry heard Dudley’s voice from the hall.
“May I take your coats, Mr and Mrs Mason?”
The creature slipped off the bed and bowed so low that the end of its long thin nose touched the carpet. Harry noticed that it was wearing what looked like an old pillowcase with rips for arm and leg holes.
Compréhension Globale
Type of text? □ dialogue □ description □ monologue
Characters
Relève le nom de tous les personnages mentionnés.
Place
Où se passe l’action ?
Souligne tous les noms qui appartiennent au champ lexical de la maison.
Peux-tu décrire l’emplacement physique des personnages ?
Vocabulary
A l’aide du dictionnaire, fais correspondre les mots suivants à leur traduction :
hedge □ □ gémir
stare at □ □ impoli
pillowcase □ □ oreiller
wail □ □ haie
rude □ □ murmurer
whisper □ □ se fixer du regard
Relève 4 mots transparents dans le texte:
Compréhension Détaillée
DOBBY
Who/ What is Dobby? (Cite le texte) “ _________________”
Relève dans le texte tous les indices concernant le personnage de Dobby et classe-les.
Parlons grammaire…
Complète les deux phrases suivantes en citant le texte :
Harry thought
Harry thought
Mets ces deux phrases au discours direct :
Harry thought :
Harry thought:
Mets ces phrases tirées du texte, au discours indirect à l’aide des amorces, “Harry Potter says/asks” et “Harry Potter said/asked”:
“I’m sorry, I didn’t mean to offend you”.
“Sit down.”
Harry Potter : 3eme Secondaire – Lecture compréhension en anglais pdf
Correction
Correction – Harry Potter : 3eme Secondaire – Lecture compréhension en anglais pdf